lørdag 23. mai 2009

Historier fra det fjerne...

Noen ganger får jeg bare en historie inn i hodet. Jeg vet ikke hvor den kommer fra eller hvem som planter den der, men den er der hvertfall. Dette kan være en kort historie, en roman, krim eller bare noe crap som bare jeg forstår.
Sånn som senest i sted... Jeg lå på sofaen og små sov, og jeg hadde en merkelig drøm. Det var som å se på en film. Plottet var klart, det samme med karakterene og settingen. Det bare spilte seg ut foran meg. Og da jeg våknet hadde jeg en fiks ferdig historie i tankene. Hvor det foregår, navnet på stedet, hvem morderen er, hvem offeret var og hva slags gift morderen skulle bruke.
Alt jeg trenger å gjøre er å skrive den ned.. noe som kan ta sin tid. Jeg har sittet i hele kveld og skrevet og blir mer og mer ivrig for hvert ord som tar form på papiret.

Jeg vil ikke snakke om plottet her. Da blir det liksom ikke vits å skrive det ned på papir ettersom det allerede er fortalt..
Men nå skal jeg sove og muligens drømme om andre historier.

Goedenacht!:)

Ingen kommentarer: