søndag 5. september 2010

Gal kattedame

Katter er besynderlige dyr. Hvordan skal man egentlig beskrive dem?. Vel, du vet han ene bakerst i klasserommet med langt hår, så langt at du begynner å lure på om han egentlig har øyner. Han med en laiback og gi-faen-holdning. En som ikke snakker før han blir snakket til, gir egentlig faen i det du sier og mener du burde føle deg beæret over i det hele tatt å få være innenfor samme rom som ham.

Nei, det er ikke Slash - det er en kattepus.

Dette er vel de flestes oppfatning av katter, noe som forsåvidt stemmer fordi de fleste mennesker kun møter katter utendørs.
Ta min katt som eksempel her; Han er verdens tøffeste når han er ute og markerer revir, slåss med nabokatten eller jager forsvarsløse fugler og mus som en og annen skjørtejeger. Det sekundet han kommer inn døra derimot er det som om han er et lite barn som lengter etter kjærlighet, og det er sykt hvor langt han strekker seg for litt kos. Det er en ting å stryke seg oppetter leggene mine, men når han begynner å gnikke på kjøleskapet skjønner jeg at han er helt på desperasjonens rand. Han har det for å vane å følge etter meg inn på toalettet og hoppe opp på fanget mitt mens jeg.. vel du vet, gjør den mest naturlige tingen i hele verden men som folk av uvisse grunner har tabu-belagt.
Han legger seg på ansiktet mitt om morgenen. Om dette er for å få oppmerksomhet eller for å kvele meg sakte er framleis eit mysterium. Min favoritt er derimot når han hopper opp på magen min når jeg ligger og ser på TV. Han setter potene på brystet og stirrer meg inn i øynene. Prøver jeg og se til venstre følger han etter. Prøver jeg og se til høyre snur han hodet samme vei- fremdeles med det intense blikket rettet mot meg.

Det er nesten som han prøver seg på telekinese: "
Kooooos.... meeeed...meeeg"

Begynner å tro at navnet Castro kanskje var et feilvalg fra vår side. MEN DE LIGNER FAKTISK.

Etter å ha lest gjennom dette innlegget her er jeg overbevist om at jeg kommer til å bli en "Crazy-cat-lady" når jeg blir "stor". Leve i en leiglighet på 20 kvm med cirka like mange katter. Liket mitt blir funnet halvspist av naboene 2 uker etter min død... Gode fremtidsutsikter!!

Neida, men jeg kommer nok til å skaffe meg en katt eller to til. Navnet på den neste er allerede klar. Det skal være en stor, feit langhåret grå katt som skal hete Stalin.

Tilleggsinformasjon: Jeg er ikke kommunist. Bare glad i katter.

Ingen kommentarer: