tirsdag 8. september 2009

Teknisk intelligens

Jeg eier ikke teknisk intelligens, virkelig ikke. Hvis dataen min klikker (noe den gjør ganske ofte med min flaks) går jeg bare og legger jeg den i fanget til pappa, sier "Ødelagt" og håper på det beste.

For å understreke hvor lite teknisk intelligens kan jeg fortelle en sann historie fra en gang jeg var på jobb og fikk i oppgave å sende bestillinger på bøker, noen på faks og andre på mail/telefon.
Jeg satt meg bak på lageret og tok frem bestillingene, tastet inn det første nummeret og la papiret der det skulle. Det ringer et par ganger(slik det skal gjøre) før jeg hørte en damestemme komme ut fra faksmaskinen.
"Hallo, du snakker med Anne!"
Jeg blir helt forskrekket og skjønner ikke først hvor lyden kommer fra.
"Hallo?!"
Jeg titter ned på faksen og første tanke er utrolig nok; 'er det noen inni der?'.
"Er det noen der?!"
I panikk aner jeg ikke hva jeg skal gjøre så jeg lener meg ned mot faksen og sier
"Hallo?, det er Nora".
"Haaaaaaaallo?"
Jeg blir enda mer stressa, retter meg opp i ryggen og nærmest skriker til faksmaskinen:
"HALLO?. KAn jeg få lov til å sende en faks til dere?!"

Sjefen fortalte meg etterpå at arkene som ikke hadde faksnummer på seg, var telefonmummer jeg skulle ringe - men jeg så vel forskjell på faks-og telefonnummer. Og så lo vi godt sammen av hvor enkelt det virket å se forskjell på disse nummerne. Lite visste hun at jeg hadde brukt den siste kvarteret på å skrike og slå på en faks.

Men jeg forteller dere ikke om min tekniske intelligens for å drite meg ut, men for å skryte. Som dere kanskje skjønner nå, kan jeg like mye om teknologi som en mann vet om sminke (unntak: Jan-Thomas). MEN.. jeg har endelig klart å overføre bilder FRA mobilen TIL dataen:D. Er ikke verden fantastisk?!
Så, mogleg at eg leggar ut nokre billeter frå sommerferia og andre sakar og ting.

Hvordan er forresten din tekniske intelligens`?:)

2 kommentarer:

Helene Kristin sa...

Haha, du er søt!! Litt bedre enn din tror jeg :) Fikset jo dataen din!

Trine sa...

Jeg er særdeles elendig med tekniske... ting. Gi meg en data og den kortslutter. Gi meg en telefon og skjermen blir svart. Gi meg en mp3spiller og batteriet ryker...