lørdag 10. oktober 2009

FINALY!

Endelig 18!:D, men dere kommer ikke til å tro hva som skjedde!
Jeg gledet meg masse masse til å endelig få kjøpe øl lovlig, og la i vei mot Ultra. Jeg tok med en six-pack Heineken og gikk mot kassen, jeg valgte bevisst en sur kjerring fordi jeg VISSTE hun kom til å spørre om leg.
Noe hun selvsagt gjorde, og jeg smilte og tok opp bankkortet mitt. Hun ble bare stående og se fra kortet til skjermen før hun smilte et tilfredssmil og sa: "Neei!".
"Jo?. 9ende oktober, det er i dag. Bursdagen min!"
"Nei.. det står på skjermen her at du må være født FØR 09.10.91."
Jeg begynte bare å le og sa at det bare var tull. Men det var det ikke!
"Så det du sier" begynte jeg "at jeg kan ikke kjøpe øl selv om jeg er 18, jeg må være OVER 18?"
"Ja!"
"Vel.. jeg ble født 09.40 og klokken er nå 13.42 så jeg er 18!"
"Beklager, jeg lager ikke reglene! Ikke noe jeg kan gjøre?"
HVA MED Å FØLGE DEN NORSKE LOV, MAYBRITT?!(det var hennes navn!).
Jeg ble så forbanna at jeg ringte mamma med en gang og klagde, og hun ble enda mer forbanna og ringte rett og slett butikksjefen og han var helt enig med meg og mamma, og syns også Maybritt var en idiot! jeg liker mammaen min....<3.

Men bortsett fra dette, jeg fikk kjøpt øl på rema + et gratulerer med dagen, var det en fortreffelig aften!!:)
Kan fortelle senere hva jeg fikk, for nå er det middag!

Ingen kommentarer: