søndag 4. oktober 2009

Fobier!

Jeg, som de fleste andre, har en fobi!. Jeg hater leger, eller mest av alt -sprøyter!.Når jeg ser noen sette en sprøyte på noen blir jeg kvalm, og dere kan bare tenke dere hvordan det er når jeg selv skal ta vaksiner. En gang dro jeg faktisk ut en sprøyte av armen min selv fordi helsesøsteren nektet å fjerne den før jeg sluttet å hyperventilere!... dummedamen!
En ting som er litt rart med denne fobien er at jeg syns det er helt greit å gå til legen hvis jeg har vondt i kneet eller armen osv. Men så lenge det er noe som inneholder at legene skal stikke skarpe gjenstander inn i hodet mitt (tannleger, øreleger...) får jeg helt noia og blir som en 7-år gammel jente.

Grunnen til dette er at jeg har hatt problemer med ørene mine i alle år, og har nedsatt hørsel på det høyre øret. Det mangler rett og slett et ben der inne...(!!).

Så, jeg var ofte hos ørelegen da jeg var liten og jeg hadde den verste ørelegen en jente på 5-10 år kan tenke seg. Han kjefta på meg hver gang jeg begynte å klynke, mamma og pappa ble sendt ut av rommet hvis jeg ble redd(DET ER SAKLIG?!) og han hadde det med å holde meg nede når jeg begynte å sprelle og ville vekk! Konge lege med andre ord!

Jeg har også operert ørene en god del ganger, men dette har gått forholdsvis smertefritt!. Legene på Rikshospitalet er MYE greiere enn Dr.Poppe! (Ja, det er hans navn!)
Skjønner egentlig ikke sprøyte frykten, tror det bare er linket til lege-frykten min!. Så en rask shout-out til Doktor fuckings Poppe; Takk skal du faen meg ha:).

Har dere noen spesielle fobier?

2 kommentarer:

Helene Kristin sa...

Det vet du nok! :) Det er ikke rart du er redd for sprøyter etter hva han Poppe gjorde mot deg.

Mari sa...

Uff da!
Jeg er redd for å trekke tenner! Jeg blir tilogmed kvalmen og må ut av rommet når hunden skal trekke tenner hos dyrlegen. Ikke tannlegeskrekk, bare trekke tenner.. uugh.