søndag 15. november 2009

Fritidsproblemer #1

jeg liker å ødelegge poeng til andre mennesker. Du kan vel si at i mangel på andre og bedre hobbyer er det dette jeg driver med på fritiden.
Don't get me wrong.. jeg legger meg ikke i sæla for å drite ut noen hver dag, men det er litt artig å se det skuffende uttrykket i ansiktene til vennene mine når jeg avslutter en vits eller et poeng for dem. Du har vært der og du VET det er morsomt.

"Det er det verste jeg vet; Mennesker som lyver!"
"Nei, for krig, voldtekt og sult er bare barnemat til forhold til det!!"
"Eeehm.. ja.. eller.."
- Et slikt comeback bruker man nok mest på mennesker man ikke liker! Sånn som lærere, teitinger og dustinger.

"Gjett hvor mye jeg fikk denne genseren for! Den var på salg i går.. SINNSYKT billig"
"Jeg vet ikke? 10 kroner kanskje?"
"ehm... egentlig 100. Men det er jo fremdeles billig da?"
Alltid underdriv eller overdriv alt for mye, og vent på den kleine stillheten etterfulgt av "eehm.. det var egentlig..." - et.

"Den nye bilen min har så mange fete gadgets!"
"åh.. har den 100.000 kroner i baksetet?"
"Ehm.. det var egentlig.."
"Kan den kjøre under vann?"
"Ehm... den kan egentlig.."
"Kan du fly med den? Er det gratis M&Ms i dashbordet?"
"Ehm.. neeeei.."
"Hva kan den da?"
"...den har GPS... over hele europa... og lysene beveger på seg selv når du svinger.."
"...wooooow!"
- En ekte samtale mellom meg og pappa da han fikk ny bil. Priceless..

Dere har kanskje skjønt innen nå at min humor baserer seg på at andre skader seg eller driter seg ut. Hvem liker vel ikke det?
Jeg er kanskje over middels ond, men vi trenger noen avvikere i samfunnet og. Tenk på meg som hun rare borti hjørnet på ungdomsskolen som alltid går i svarte klær og med vampyrtenner.. Min rolle i samfunnet.

(Vil bare presisere at jeg ikke satt alene i friminuttene på ungdomsskolen og gikk ikke med svart. Jeg hadde 2 venner og gikk i rosa!!)

3 kommentarer:

Helene Kristin sa...

Jeg og Marte der i mot gikk i svart med deg i rosa :D
Forestiller meg at du satt og lo høyt når du skrev dette.. for deg selv!

Nora S sa...

Jeg gjorde det... Jeg så for meg alle situasjonene og det var fantastisk!

Madeleine Norrman sa...

Haha, JEG LIKER DEG!!! <3