søndag 29. november 2009

Nesespray.

I våre travle tider er det lett å miste grep om det som betyr noe, og vi har lett forå glemme ting som gjør oss glade. Sånn som foreksempel, nesespray. Jeg...elsker...nesespray! Jeg kunne ofret min førstefødte til nesespray. Nesespray er grundig undervurdert. Det er ikke mange som elsker nesespray, bortsett fra de som er i min situasjon i dag. De som er forkjøla med et lite hint av feber. 

Når jeg ligger på sofaen og snørrer blir jeg som en narkoman. Jeg setter meg opp mens jeg prøver ålene hodet bakover så snørret ikke skal fosse ut av neseborene. Jeg strekker meg mot dasspapiret på andre siden av bordet og fører det mot nesen.  Du føler desperasjonen til papiret. Den ønsker akkurat nå så inderlig at den hadde vært snil og greil i sitt forrige liv så det hadde sluppet å bli gjenfødt som dasspapir i dette livet. Før han før tenkt neste tanke åpner slusene og man lar det stå til over det stakkars dasspapiret. Man lener seg fornøyd tilbake i sofaen, før man merker det begynner å tette seg til igjen. "Hvor faen er nesesprayen?!". Stuebordet er fylt av dasspapir men ingen nesespray. Desperasjonen stiger. "Hvor i svarte helvette er nesesprayen". Du fyker opp av sofaen og ser ut som Gollum der du løper desperat rundt stua mens du skriker" MY PRECIOUS! THEY STOLE IT.. WHERE IISSS IIT?". Stua er ren. Kjøkkenet neste. Nesa blir tettere og tettere og abstinensene stiger. Du runder hjørnet da du ser nesesprayen stå på kjøkkenbordet. Dommedagsmusikk starter i bakgrunnen mens du løper i sakte film mot sprayen før nesene tetter seg helt opp. I siste liten kaster du deg mot den, men faller ned på gulvet. Smellet får nesesprayen til å tippe over, rulle av bordet og ned i håndflaten din. Med dine siste krefter fører du den mot neseborene og setter skuddene. Du sjangler tilbake til sofaen, lener deg tilbake og lar rusen ta overhånd. That's the shit!

Eller noe slikt hvertfall. Hvis dere ikke har fattet det er jeg syk i dag og nesespray, som jeg aldri har tenkt mye over, er min nye kjæreste! Den er nesten like undervurdert som IKEA,og det sier litt.

Håper dere holder dere friske og raske i adventstida og at dere spiser alt for mye godteri!:)

1 kommentar:

Madeleine Norrman sa...

SV: Haha, morsomt :D

Takk, jeg håper det! Har vortsatt 150 sider igjen å lese nesten, så tror jeg må speede opp litt :P haha!