søndag 17. januar 2010

Boknerd uten briller.

Jada, da har man lest ut en ny bok. (nerd much?)

Jeg jobber som kjent på Norli og har derfor ingen problemer med å finne gode bøker, og ingen unnskyldning til å ikke lese. Her på torsdag kjøpte jeg 4 bøker, en av dem en Ken follett bok. Skriften var egentlig ganske liten, og jeg skønte at jeg kom til å bruke lang tid dersom jeg ikke var effektiv, og bestemte meg like så godt for å lese den ut på 4 dager! Den første dagen leste jeg kun 20 sider, så vil ikke si at det kan regnes som en dag.. egentlig. Men jeg klarte det faen meg, på 3 og en halv dag, 437 sider. Det kan vi like. Og nei, jeg har ikke sittet inne hver dag og lest - snarere tvert i mot. Har jobbet torsdag, fredag og lørdag + julebord med jobben på lørdag kveld. Jeg har derimot lest i lunsjen på jobben, på bussen til skolen og selvsagt før jeg legger meg.

OG NÅ, siden jeg har vært flink jente rekker jeg å starte på ny bok før det kommer masse skolearbeid neste uke. GUD så effektiv man er altså. 

Nerd?, ja. Men jeg føler at dette er bøker jeg virkelig får noe igjen for å lese. Bøker som kommer opp under samtaler og som ofte blir referert til i ulike sammenhenger(her forleden var det en Ken Follet-joke på Bing Bang Theory, men det forutsatte at du visste hvem helten i hans viktigste bok var. Jeg lo hvertfall...)

Nå skal jeg begynne på boken "En langvarig forlovelse", og DEN vet jeg at blir referert til mye. Gleder meg masse:)

1 kommentar:

Helene Kristin sa...

Så flink du er :) Kunne ønske jeg satt av mer tid til å lese, blir som oftest TV før jeg sovner. Leser som en reser i ferier da!