fredag 15. januar 2010

www.flagg-til-flaggbrenning.com (?)

Nok en gang ser vi bilder i nyhetene av muslimer som brenner norske flagg. Og nok en gang har en avis i Norge trykket karikaturer av Muhammed. Mange syns vel dette er dumdristig, og uklokt. Og andre mener vi må få lov til å utøve vår pressefrihet og ytringsfrihet. Jeg er et sted mellom de to - som kanskje mange andre også er. 

Man kan jo skjønne muslimenes synspunkt. I følge deres tro skal man ikke avbilde profeten Allah, derfor kan man vel skjønne at karikatuerer av ham ikke blir tatt imot med en klem og et kyss på kinnet. Men det som provoserer meg er måten de reagerer og handler på. De skriver ikke et sint notat til avisen, til den norske utenriksministeren eller til Stoltenberg. Neida, deres svar er å brenne det norske flagg - som et slags IN YO FACE eller den ultimate Yo mama -vits.(ettersom Norge da er moderlandet vårt. he-he-he) Men spørsmålet blir da selvsagt; Hvor kommer dere med dette?, eller hva vil dere med det? Et flagg brenner vel godt i -tja, la oss si 5 min, men etter det da? Er det slik at det er så aggresjonsbefriende å brenne et flagg at det plutselig går over av seg selv. Er det slik som vi ser i barnehagen "Du sa noe dumt om meg så nå skal jeg ødelegge sandslottet ditt. Da lærer du nok!"

Det er selvsagt ikke det jeg skal diskutere i dette innlegget. Jeg har lært at det sekundet du begynner å diskutere religion og kulturforskjeller er du dømt til å bli små irritert og ende samtalen med "DA FÅR VI VEL BARE VÆRE UENIGE DA??"

Det hvertfall jeg alltid undrer på, når jeg ser muslimer brenne flagg på tv, er; hvor får dere det fra? flagget altså!! Sånn som i dag da de brant et norsk flagg i Pakistan, hvor fant dere det? Har dere et lager hjemme med flaggene til mange forskjellige nasjoner itilfelle de skulle irritere dere?

Evt, hvilken leverandør bruker dere? Jeg mener, Muhammed karikaturene på trykk og flagg-brenningen skjer på samme dag. HVORDAN klarer dere å oppdrive et norsk flagg, i midt-østen, på under 20 timer? finn.no?, ebay.com? Tell me your secret!! For da kan vi spre den til alle verdens kjolebutikker på internett så kommer faktisk kjolene du har bestilt TIL RIKTIG TID (FU asos.com som har brukt 3 uker på å levere én kjole)

Jeg lener meg hvertfall mer mot lager hjemme, men uansett så er det veldig imponerende.

3 kommentarer:

Helene Kristin sa...

Haha, moderlandet, genialt! Men de trykket tegningene på mandag tror jeg, men kan jo hende de så det i dag fordi Pakistan er jo..veldig langt unna? Privat lager, definitivt! (FRP printer sine egne karikaturer i neste utgivelse av deres blad)

Anonym sa...

I will not agree on it. I think nice post. Particularly the designation attracted me to be familiar with the intact story.

Anonym sa...

Enig, haha! :D