onsdag 6. januar 2010

God bok.


Jeg har nettopp lest ferdig den beste boken jeg har lest på lenge! Virkelig! Den heter Nålen og er skrevet av Ken Follet. Denne boken var hans gjennombrudd da den ble utgitt sent på 70-tallet.

Handlingen er lagt til storbrittania under krigsårene, og vi følger flere forskjellige aktører:

Die Nadel/Nålen: En tysk spion som har avslørt hemmeligheter ved Storbrittanias krigføring. Hans oppdagelser kan føre til store omveltninger i krigens utfall dersom han rekker å overlevere bilder og notater direkte til der führer i tide.

 Goodliman og Bloggs: To betjenter i MI5, de kaller seg selv spionjegere, de er alltid to hakk bak Die Nadel.

Lucy og David: Bor på en forblåst øy "stormøya" utenfor kysten av England. Sammen har de en sønn, Jo, og ekteskapet deres skranter mer og mer for hver dag som går.


Denne boken er helt utrolig bra skrevet, med akkurat passe mye fakta og altfor mye spenning! Jeg klarte virkelig ikke å legge fra meg boken, en helt sinnsykt bra fortelling der alle hovedpersonene blir bundet sammen på forunderlige måter. Dette er en bok jeg anbefaler til alle bokelskere, dere vil ikke klare å tenke på annet i ettertid av boka!

Det er forresten også laget en film av boken, med Donald Sutherland i rollen(Tilfeldig at det er en av min favorittskuespillere? I think not!) 

For å konkludere: LES DEN!!




Har dere noen gang lest en bok dere ikke klarte å legge fra dere-uansett hva?

Ingen kommentarer: