søndag 25. juli 2010

Home Sweet Home!

Da var man endelig hjemme! Og ordtaket Borte bra, hjemme best har aldri følt mer passende.
Missforstå meg rett; Det er helt fantastisk å være utenlands, men jeg er liksom ikke noe sol-menneske, ei heller noe varme menneske. Jeg elsker å bade, noe som er livsviktig i en slik varme, men deretter løper jeg rett opp i skyggen under parasollen og som en flaggermus som flyker inn i hulen. Jeg er nok for alltid dømt til å være mrs. Edward Cullen for alltid.

Etter fem artige dager var det uansett på tide å pakke sammen koffertene å begi seg hjemover...på den verste flyturen ever.
Informasjon om flyet: 50% av passasjerene var under 14. 30% av dem igjen var under 5...... OG 100% AV DISSE UNGENE UNDER FEM SATT IKKE MINDRE ENN FEM SETER UNNA MEG!!
Strike one for Norwegian!

Strike two: Det var turbulens HELE flyturen hjem. Og jeg er en av de personene som ikke er redd for turbulens, og syns det heller er ganske artig. Men dette var ikke artig turbulens.. dette var; Ja, la oss sitte i en tønne mens en kjempe kaster oss opp og ned i 4 timer!! - turbulens.
Det var et konstant; På med setebelter, av med setebelter. Ehm.. på med setebelter igjen, og av med sete.. kødda - på med setebelter.
Kapteinen klarte dessuten ikke å time PÅ MED SETEBELTER til når det var heftigst turbulens... (NOTE: satt forresten en dame på godt over 40 foran meg som begynte å klynke som en unge på 3 hver gang PÅ MED SETEBELTER ble satt på.. regnes som enda en unge?? - jeg har forresten ingen medlidenhet ovenfor henne ettersom hun brukte flyturen til å skravle høl i hue på mannen ved siden av henne! NO PITY FOR U MISSUS!!)

Strike three: Ok, turbulens og unger kan man talke.. det er ikke en definisjon av helvette. Men da matvogna ENDELIG kom til min rad etter å ha brukt(uten å overdrive) EN TIME på 10 rader,med kommentaren: "Beklager, det er ikke noe mat igjen." Trodde jeg virkelig jeg skulle begynne å grine. Jeg ser opp på damen med øyne så store som badeballer "Men.. jeg er sulten!"
Damen, totalt stippet for medfølelse sier "Beklager, ingen ting å gjøre!"
Underleppen min begynner å dirre "Men..men.. har du ikke en bolle?"
Hun ser ned på meg og skal til å komme med en rask kommentar. Synet som møter henne er svært likt dette:


Hun svelger tungt og sier hun skal sjekke bakerst i flyet OG JOMMEN HADDE HUN IKKE EN KANELBOLLE LIGGENDE!!
Dette fikk humøret mitt opp i cirka ti sekunder, før jeg var sulten igjen.
NOTE: Nora trenger mat hver andre time ellers blir hun slik:


Flyet lander, en time forsinket og familien sitter i bilen halvannen time senere fordi koffertene bestemte seg for å ikke møte opp!! Strike four for norwegian!

Men nå har jeg vært veldig negativ med tanke på at jeg faktisk har tilbragt en hel uke i et (VELDIG) varmt land. Og et annet positivt aspekt ved dette er at jeg fremdeles kan bli the future mrs. Edaward cullen..

(Hey, Robert. Not kidding, Call me!!!)

1 kommentar:

Helene sa...

Du er veldig morsom!! :D