mandag 8. november 2010

Motstandsbevegelse.

I går brukte jeg og Siri kvelden på å spise godteri, se halve EMA og føle oss gamle fordi vi ikke kjente noen av artistene! + å se på gylne tider og føle oss enda eldre fordi vi faktisk kjente igjen alle gjestene der....

Da klokken nærmet seg 1 begynte det en film på TV som vi bare måtte få med oss, selv om vi begge har sett den flere ganger. Sophie Scholls siste dager. For dere som ikke har sett denne, er den virkelig å anbefale. Den handler om Sophia Magdalena Scholl, et av medlemmene i det ikkevoldelige regimekritiske "Den hvite rose". De distribuerte løpesedler, og ble senere arrestert av Gestapo. Sophie Scholl ble dømt til døden.

Denne filmen fikk meg og Siri til å tenke, eller rettere sagt konspirere. Vi hadde, uten å tenke oss om, laget en motstandsbevegelse dersom det hadde brutt ut krig i Norge. Vi gikk så langt i tankegangen at vi begynte å planlegge hvilke avvik vi skulle ha i avhørene våre dersom vi ble tatt!! (Fakta: Man må alltid ha avvik i avhørene, ellers forstår avhørerne at dette er en oppdiktet historie dersom de stemmer på en prikk..)

Vi fant ut hvem vi skulle ha med, hvilke oppgaver vi skulle ha, hvordan vi skal unngå å knekke under forhør... og så videre inn i det uendelige!

Navnet derimot, det får vi komme tilbake til en annen gang!

Noen som er keene på å joine en motstandsbevegelse??

Mens vi planlegger enda et kupp!

3 kommentarer:

Madeleine Norrman sa...

Jeg hadde SÅ blitt med i motstandsbevegelsen deres :)

Helene Kristin sa...

JEG ER MEEED!!!

Madeleine Norrman sa...

SV: Du er tøff du også, og jeg liker deg enda mer! Og DU skal få lov til å holde meg i hånden når jeg tar tatoveringen ;)) Skal skvise den ihjel! :D

Men sånn over til noe annet... Nå er det på tide med et oppdatert innlegg på bloggen altså! ;)